Followers

Tuesday 8 November 2011

Dugaan selepas bertunang atau Darah manis???

**Entry ini sangat panjang...sila sediakan bantal pelok sebelum mula membaca...=)

Story yang aku nak update kali ni boleh dikatakan dah basi jugakla...tapi apep0n, aku tetap nak citer jugak..hehe...Aku selamat bertunang pada 31 Ogos 2011 yang lalu iaitu pada hari raya ke-2 di kampung aku kat Kuala Berang, Terengganu...jadi, pada 3 september 2011, aku, En. Tunang dan akak aku bertolak pulang ke KL same2 menaiki kereta...before that kitorang singgah dulu kat wedding senior aku kat kampung sebelah..lepas tu teruskan perjalanan ke Kuantan...kat sana aku singgah Aspa Cottage untuk menghadiri my best friends' wedding...kat sana jumpe all my frens n since mase tu tengah raya kn, s0 ade la one of my fren ni ajak p beraye kt umah die kt Balok...s0, lepas wedding tu kitorang pon pegi la beraya umah si Asri ni....mase ni sorang lagi my fren merangkap owsmet aku juge follow sekalik sebab nak balik KL same2 kan....maka, kami berempat pon bersuka-ria la di rumah beliau....

odw back to KL from umah Asri, En. Tunang mengantok jadi aku la yang kene drive...perjalanan berjalan lancar...cuaca cerah...sampai la dekat highway Gambang-Maran (LPT), hujan turun dengan lebat.. masa tu semua tidur...tetibe akak aku terjaga, die tanya aku okey ke tak...aku cakap la okey jer...pastu en. Tunang plak cakap slow sket Mi....elok jer die cakap macam tu, kereta terus bergoyang...aku x tau la langgar lopak air ke or angin lintang ke...yang aku sure sangat masa tu aku rase x bleh nak control kereta...tayar macam tak mencengkam jalan....then, Arjuna (nama manje untuk kereta aku) teros menghentam divider...masa tu aku duk kat lane kanan..Arjuna berpusing 3,4 kali jugak kot...tak ingat...mase tu aku ingat mati jer...rase macam kete tu nak terbalik jer...tp nasib baik en. Tunang pantas menarik hand-brake...s0, kereta x terbalik...tp memang aku jadi the drifter la masa tu....elok je Arjuna berpusing2 kat tempat yang sama...and luckily, takde kereta lain yang datang langgar kitorang pulak...bahagian depan ngan belakang Arjuna memang terok...paling terok kemek bahagian depan.....Alhamdulillah, walaupon Arjuna aku cedera parah, tapi semua penumpang dan pemandu tak mengalami sebarang kecederaan....


betul2 selepas kejadian...menggigil kot...huhu....


terima kasih kepada abang2 yang membantu....=)


inilah rupa Arjuna yang cedera parah.....:'(


pelangi selepas hujan...mungkinkah selepas dugaan ini, ada hikmah yang tak diketahui??


owsmet ku, Siti Hajjar si pengkepoh yang melaporkan kejadian kepada kwn2 yang lain...


lagi gambar Arjuna....



Inilah en. Tunang merangkap my hero yang banyak menenangkan keadaan...;-*



sign dokumen untuk tow kereta ke Tol yang terdekat, Sri Jaya...


sebelum tow, bumper belakang terpaksa dikopakkan sebab tersangkut....gear pon tercab0t...alahaiii~~



muka sedeyh+sambil pure2 tak risau sangat....(*sdg berada dlm kereta yang ditunda..mcm naik kuda je rase..)


lihat lah kami...macam pelarian Vietnam tak??hahaha....


mari berkelah dulu...bergelandangan di tepi jalan sementara tunggu Asri (fren yg td) datang amik kitorang n Tow truck lagi satu...


Bye-bye Arjuna...dibawa pergi ke balai polis Kuantan untuk report sebelum ditunda ke KL pulak...
melayang rm250 nak tow ke Kuantan je padahal...huhu..


- Pejabat bertanya trafik -


sesi soal-jawab dengan En. Popopo (polis)...

 Lepas tu, baru p makan pe sume...lapor bet0l..then, kitorang pon bermalam di rumah Asri....lots of thanx t0 u fren...nasib baik lah ko ada nak tolong kitorang...Esoknya, Asri bawak kitorang beli tiket bas...at first, nak beli tiket pegi shah alam, coz kereta my sis ade kat sana...tapi semua tiket dah abes...s0, tepaksa la amik tiket KL...tu pon paling awal ade pukul 3.30 ptg....sementara tunggu bas tu, sempat lagi Asri ni bawak kitorang jenjalan kt Teluk Cempedak (TC)..hehehe...=) boleh la mengubat hati yang lara...


@ TC


dari tadi duk cerita pasal Asri kan...haaa, yang pkai topi merah tu lah Asri...=)




macam tourist lah pulakkk~~


dalam bas...babai Asri..babaiii Kuantan....


akhirnya selamat tiba di Kuala Lumpur......yeahhhh!!!


mari pergi ke Shah Alam naik komuter pulakkk...


dalam komuter menuju ke Shah Alam...

Sampai kat stesen komuter Shah Alam, Along aku amik kitorang....lepak jap kat umah die then teros shoot ke KL balik....waaahh, memang sangat penat okeh!!!esoknya keje pulak tuh....huhu...ape2 pon banyak sangat pengalaman berharga yang diperolehi dari tragedi ni...Semoga selepas ini, segalanya berjalan lancar...sampai sekarang, setelah 2 bulan kejadian Arjuna aku belom kuar lagi dari spital...patah kaki la jugak nak ke mana2...ape2 pon pasti ada hikmah yang tersembunyi disebalik semua yang terjadi....

No comments: